Република Србија

Министарство унутрашњих

послова

Управа саобраћајне

полиције

 

11070 Нови Београд

Булевар М. Пупина бр. 2

 

Телефон: 011/306-2000

Факс: 011/311-7923

 

 

 

Почетна страна

Мапа сајта

Контакт

Линкови

Латиница

English

 

БРЗИНА

 

 

 

УСПОРИ БРЗИНА УБИЈА

 

Ништа у новијој аутомобилској индустрији није произвело више дискусија и полемике од примене закона у области брзине кретања моторних возила. На самом почетку развоја аутомобилске индустрије брзина је била највише популаризована као најзначајнији атрибут сваког аутомобила. У току 1901 године успостављено је прво међународно признато ограничење брзине кретања возила. Наиме, брзина у градовима (насељима) је ограничена на 12 mil/h, и 15 mil/h у зонама изван градова (насеља).

 

Данас је широко прихваћена чињеница да је брзина најважнији узрок смртног страдања у саобраћајним незгодама. Са повећањем брзине кретања возила повећава се кинетичка енергија и смањује се време реаговања возача. Статистички подаци на нивоу Републике Србије показују да се брзина, као основни фактор, јавља код једне трећине свих саобраћајних незгода (33%).

 

 

Прекорачење дозвољене брзине - најчешћи узрок саобраћајних незгода

У периоду од 2003. до 2007. године чак 35% свих саобраћајних незгода проузроковано је прекорачењем дозвољене брзине кретања возила, због чега је живот изгубило преко 2.500 лица, што је више од 56% од укупног броја погинулих на путевима. Истовремено 45% од укупног броја повређених лица, повреде је задобило у незгодама чији је узрок била неприлагођена брзина.

Влада Републике Србије, односно Министарство унутрашњих послова, улаже напоре да се ситуација у тој области побољша. Током поменутог петогодишњег периода припадници саобраћајне полиције санкционисали су више од 1.600.000 учињених прекршаја прекорачења дозвољене брзине кретања возила. Више од 300.000 од укуоног броја прекршаја била су тзв. тежа прекорачења, за која су подношени захтеви за покретање прекршајног поступка.

Поред брзине кретања, као чести узроци настајања саобраћајних незгода појављују се и непрописно претицање, неуступање првенства пролаза, друга непрописна кретања, агресивна вожња, не држање безбедног одстојања између возила, вожња под дејством алкохола и опојних дрога.

 

 

Зашто је брзина важна ?

 

БРЗИНА

ПУТ РЕАГОВАЊА

ПУТ КОЧЕЊА

ЗАУСТАВНИ ПУТ

ВРЕМЕНСКИ УСЛОВИ

50 km/h 14 m 15 m 29 m СУВ КОЛОВОЗ
14 m 31 m 45 m МОКАР КОЛОВОЗ
60 km/h 17 m 22 m 39 m СУВ КОЛОВОЗ
17 m 45 m 62 m МОКАР КОЛОВОЗ
80 km/h 22 m 40 m 62 m СУВ КОЛОВОЗ
22 m 81 m 103 m МОКАР КОЛОВОЗ
100 km/h 28 m 62 m 90 m СУВ КОЛОВОЗ
28 m 127 m 155 m МОКАР КОЛОВОЗ
120 km/h 33 m 90 m 123 m СУВ КОЛОВОЗ
33 m 182 m 215 m МОКАР КОЛОВОЗ

 

ВРЕМЕ КОЈЕ ПРОТЕКНЕ ОД УОЧАВАЊА ОПАСНОСТИ ДО ТРЕНУТКА

ПОЈАВЕ КОЧЕЊА (ВРЕМЕ РЕАГОВАЊА СИСТЕМА ВОЗАЧ - ВОЗИЛО),

ИЗНОСИ ОКО 1 sec (ВОЗАЧ 0,8 sec И ВОЗИЛО 0,2 sec)