Обука и стручно     усавршавање

 

 

 

Република Србија

Министарство унутрашњих

послова

Управа саобраћајне

полиције

 

11070 Нови Београд

Булевар М. Пупина бр. 2

 

Телефон: 011/306-2000

Факс: 011/311-7923

 

 

 

Почетна страна

Мапа сајта

Контакт

Линкови

Латиница

English

 

С А В Е Т И

 

ДЕСЕТ ОПШТИХ САВЕТА ЗА БЕЗБЕДНУ ВОЖЊУ

1. УСПОРИТИ НА МЕСТИМА ГДЕ СЕ НА КОЛОВОЗУ НАЛАЗИ СКУПЉЕНА ВОДА, НА КОЛОВОЗУ СА КОЛОТРАЗИМА, НА НАДВОЖЊАЦИМА, У КРИВИНАМА.

2. ПО МАГЛИ НЕ КОРИСТИТИ ВЕЛИКА СВЕТЛА ВЕЋ ОБОРЕНА, АКО ПОСТОЈЕ УКЉУЧИТИ ПРЕДЊА И ЗАДЊА СВЕТЛА ЗА МАГЛУ И СВЕ ПОКАЗИВАЧЕ ПРАВЦА, ОРЈЕНТИСАТИ СЕ ПРАЋЕЊЕМ ИВИЦЕ КОЛОВОЗА.

3. ПО ЈАКОМ ВЕТРУ ЧВРСТО ДРЖАТИ ТОЧАК УПРАВЉАЧА И ИЗБЕГАВАТИ НАГЛЕ МАНЕВРЕ СА ВОЗИЛОМ !

4. ПРЕ ОТПОЧИЊАЊА ВОЖЊЕ ИЗБЕГАВАТИ ТЕШКУ ХРАНУ, ЛЕКОВЕ.

5. ПРАВИЛНО РАСПОРЕДИТИ ТЕРЕТ ЈЕР НЕПРАВИЛНО РАСПОРЕЂЕН ТЕРЕТ ПРИ КОЧЕЊУ МОЖЕ ДЕСТАБИЛИЗОВАТИ ВОЗИЛО.

6. ИМАТИ СВЕСТ О ВОЖЊИ, ОСТАЛИМ УЧЕСНИЦИМА У САОБРАЋАЈУ, ШТЕТНОМ ДЕЈСТВУ АЛКОХОЛА, ЛЕКОВА, МОБИЛНОГ ТЕЛЕФОНА...

7. ПРОВЕРАВАТИ СТАЊЕ ПНЕУМАТИКА, СВЕТЛОСНИХ УРЕЂАЈА И УРЕЂАЈА ЗА УПРАВЉАЊЕ АУТОМОБИЛОМ.

8. РАЗВИЈАТИ, УНАПРЕЂИВАТИ И УТЕМЕЉАВАТИ СТАВОВЕ О ВАШОЈ БЕЗБЕДНОСТИ У САОБРАЋАЈУ.

9. БУДИТЕ ЕКОНОМИЧНИ, ОДРЖАВАЊЕМ ОДГОВАРАЈУЋЕГ НИВОА ПРИТИСКА У ПНЕУМАТИЦИМА И УМЕРЕНОМ ВОЖЊОМ БЕЗ НАГЛИХ УБРЗАВАЊА И УСПОРЕЊА СМАЊУЈЕТЕ ПОТРОШЊУ ГОРИВА.

10. БУДИТЕ ТОЛЕРАНТНИ, ПРОПУСТИТЕ ПЕШАКЕ И ДРУГЕ ВОЗАЧЕ, ЗАПОЧНИТЕ ВОЖЊУ БЕЗ СТРЕСА.

 

САВЕТИ НАЈМЛАЂИМА

Бројне су ситуације у којима деца страдају у саобраћају због своје неопрезности, незнања или незнања возача. Овом приликом ћемо наести десет најзначајнијих савета за родитеље и њихову децу који ће им помоћи да на што једноставнији начин допринесу стварању сигурнијег учешћа најмлађих учесника у саобраћају.

Кратки свети за децу и њихову већу безбедност у саобраћају:

  • када прелазиш улицу поштуј правило "Види и буди виђен";

  • не истрчавај на пут између паркираних аутомобила;

  • не истрчавај на пут за лоптом која ти је побегла;

  • не излећи на пут са ролерима, котураљкама или санкама;

  • стани на ивичњак, осмотри лево и десно и пређи пут онда када нема аутомобила;

  • не прелази улицу на црвено светло семафора за пешаке;

  • пази на возила која скрећу када прелазиш пут на раскрсници;

  • не вози бицикл ноћу са неисправним светлима;

  • немој стајати на ивичњаку када чекаш аутобус;

  • не прелази улицу испред или иза заустављеног аутобуса на стајалишту.

 

 

САВЕТИ ВОЗАЧИМА

1.СМАЊИТИ БРЗИНУ у оквиру дозвољене и исту прилагодити:

  • саобраћајним условима;

  • психофизичком стању;

  • стању коловоза;

  • стању возила.

 2. Поштовати ПРАВИЛА и обавезе у току ВОЖЊЕ а посебно код ПРЕТИЦАЊА возила и уступања ПРВЕНСТВА пролаза;

3. Поштовати ЦРВЕНО СВЕТЛО семафора;

4. Неуправљати возилом под дејством АЛКОХОЛА. Алкохол у условима високих температура додатно умањује психофизичке способности возача;

5. Чешће користити краће ПАУЗЕ за одмор;

6. ПРОВЕТРАВАТИ кабину возила;

7. Обавезно користити СИГУРНОСНИ ПОЈАС;

 

САВЕТИ ЗА ВОЗАЧЕ МОПЕДА И МОТОЦИКЛА

Вожња мотоцикла и мопеда, посебно у периоду лепог времена је веома атрактивна за млађу популацију возача, али истовремено и веома опасна. На то указују подаци о саобраћајним незгодама и последицама у којма су учествовала ова возила.

 

Чињеница да је у великом броју саобраћајних незгода у којима су учествовали мотоцикли и мопеди, погину или буду повређени управо возачи ових возила, указује на опасност и последице грешака у саобраћају које најчешће чине млађи возачи, са мањим возачким искуством и жељом за доказивањем по сваку цену и истицањем међу вршњацима, нарочито у средини у којој живе.

 

У жељи да возачи мотоцикала и мопеда безбедније учествују у саобраћају, скрећемо пажњу на овај проблем и указујемо да се техничке карактеристике ових возила разликују од осталих, пре свега у погледу стабилности и начина управљања, те да су возачи ових возила директно изложени дејствима сила при ударима и падовима, због чега долази до веома тешких последица. И поред тога један део возача и сувозача не користи заштитну кацигу или не користи одговарајућу кацигу, што значајно доприноси да су последице незгода у којама учествују ова возила тако трагичне.

 

Подсећамо и да су ова возила теже уочљива на путу, због чега је процена брзине кретања мотоцикала мање поуздана, посебно у ноћним условима.

 

Указивањем на ове опасности, апелујемо на све возаче да поштују правила и обавезе у саобраћају, посебно апелујемо на возаче мотоцикла и мопеда да обавезно користе одговарајућу заштитну кацигу. Апелујемо и на родитеље, да својим саветима и одлукама допринесу безбеднијем учешћу најмлађих возача у саобраћају.

 

САВЕТИ ВОЗАЧИМА ТРАКТОРА

Према дефиницији трактор је моторно возило које има најмање две осовине и које је првенствено намењено за вучење, гурање, ношење или погон измењивих прикључака за извођење првенствено пољопривредних, шумских или других радова и за вучу прикључних возила за трактор. Упрошћенo гледано, трактор представља возило и радну машину, зависно од тренутне намене. Оваква намена условила је захтев конструкторима да трактор има велику проходност по свим теренима, што је допринело веома високом полжају тежишта трактора. Поред тога, захтев да трактор маневрише на веома малом простору, условио је да размак између предње и задње осовине буде изузетно мали, што такође условљава његову нестабилност. Истовремено, да би се повећала вучна способност, трактор је тако конструисан да су му задњи точкови велики и да је оптерећење на њима знатно веће него на предњим, малим точковима, што такође доприноси његовој нестабилности, посебно на неравном терену.

 

На основу изнетог, јасно је да је главна опасност код коришћења трактора - његова нестабилност, односно могућност да се лако и изненада преврне.


Ако свему овоме додамо податке о броју регистрованих трактора у Србији (преко 500.000) и податке о настрадалим лицима у саобраћајним незгодама са учешћем трактора (до 2009. године близу 100 погинулих и 700 повређених лица у току године), јасно је да на ову категорију учесника у саобраћају треба извршити значајнији утицај, како у смислу дисциплиновања возача трактора кроз репресивну делатност, тако и кроз различите видове превентивно-пропагандне и едукативне активности.

 

 

Најтипичније опасне ситуације, радње и поступци возача трактора које доприносе настајању саобраћајних незгода:

  • управљње трактором под дејством алкохола;

  • неисправни светлосни и светлосно сигнални уређаји на трактору или прикључном возилу ноћу и у условима смањенњ видљивости;

  • незаустављање трактора на знак СТОП, односно непоштовање првенства пролаза на раскрсници;

  • непоштовање саобраћајних знакова на путу од стране возача трактора;

  • неисправност уређаја за управљање или уређаја за заустављање на трактору;

  • неисправност уређаја за спајање вучног и прикључног возила;

  • превожење лица на блатобрану трактора;

  • превожење лица која седе на страници тракторске приколице;

  • промена степена преноса на низбрдици када трактор вуче натоварену приколицу;

  • непорписно укључивање на коловоз са земљаних површина и наношење блата на коловоз;

  • непрописно претицање и обилажење трактора од стране других возача;

  • непрописно смештен терет на прикључном возилу и сл.

 

 

>> Назад